Директор мережі "Біхелсі" Іван Гусак: "Для мене лікар - це людина з харизмою"
Мудрий, неординарний, креативний, інтелігентний, високоінтелектуальний – таке враження складається при спілкуванні із директором, головним лікарем мережі «Біхелсі» Іваном Гусаком. Тому було дуже цікаво дізнатися, як ним побудована робота у цій мережі багатопрофільних сімейних клінік, які надають широкий спектр медичних послуг для дорослих та дітей.
Тож пропонуємо максимально відверте інтерв’ю із директором, головним лікарем Іваном Гусаком, в якому говорили про сильні та слабкі сторони керівництва та клініки, ідею створення медичної мережі та послуги, які можуть отримати відвідувачі тощо.
- Іван Михайлович, хотіла б почати розмову з досить неординарного питання – які сильні та слабкі сторони є у директора «Біхелсі»?
- Хотілося б Вам відповісти максимально відверто. Загалом, як керівник, для якого практично весь час проходить у спілкуванні з людьми, у перебуванні у соціумі, де все підпорядковано правилам та нормам поведінки, у стриманих розмовах, зустрічах, можу сказати, що я іноді надміру демократичний, формулюю завищені очікування в людей, які працюють зі мною. Можливо це зі сторони сприймається як маскування справжньої мети.
Проте, маю на це власну точку зору - таким чином я намагаюся знівелювати взаємне напруження на етапі прийняття рішення про перехід людей до нас на роботу та й в подальшому аби згладити усі «гострі кути» в некомфортних ситуаціях. Зазвичай в процесі роботи наростає потік завдань, формуються вимоги, у декого це викликає емоційний дисонанс. Впевнений, що люди, які вміють думати та аналізувати, мають чітко розуміти чому це відбувається.
Натомість хочу наголосити, що у нас є дуже професійні співробітники, які роблять дуже потужно свою роботу. Але яких в силу певних стандартів не можна виділити ні преміюванням, ні зарплатою. А винагородити та виділити лише емоційною теплотою та спілкуванням. Тобто, як керівник, я маю знати й розуміти, як мотивувати працівника не звичними матеріальними цінностями, а чимось глибшим, але при цьому, щоб не демотивувати інших.
Насправді кожна людина, яка себе в житті багато в чому реалізувала, повинна виділятися своїми добрими, позитивними справи. Власне це й моя мета. Щоб молодь, яка приходила до нас на роботу, потрапляла у благодатний «ґрунт». Але при цьому, щоб вони не сприймали це як належне, а використали можливості, які надаються для спільного розвитку. Не «забуяли», раптом усвідомивши, що переросли нашу структуру, та не мали потім причин, покинувши нас, зрозуміти, що це було зроблено дуже передчасно.
Хочу зауважити, що у нас наразі працює молодь, яка може багато чому навчити більш досвідчене покоління працівників, мене в тому числі. Однак на проміжних етапах не завжди зрозуміло, хто кого і чому саме вчить більше (посміхається – авт.). В цьому постійно розбираємося та вдосконалюємо наші взаємовідносини.
- Яка головна ідея, мета створення багатопрофільної сімейної клініки?
- Ідея створення належить відомому на Волині та й в Україні бізнесмену Віктору Корсаку. Особисто я з ним знайомий 37 років. Другої такої людини, з якою я товаришую протягом такого тривалого часу, просто не існує. І в багатьох своїх ідеях, рішеннях, він значно випереджає більшість сучасників у створенні бізнес-моделей. Ще до створення мережі клінік «Біхелсі» бувши у структурі компанії VolWest Group, мені зазвичай доводилося розв'язував усі питання, що стосувалися медицини. В цьому неабияк допомагала хороша академічна освіта здобута у Тернопільському медичному інституті, де дуже добре вивчав фізіологію та патфізіологію людини, що дозволяє мені і зараз не відчувати себе зайвим на лікарських нарадах. Також вагомим вважаю досвід, здобутий мною під-час практичної роботи лікарем хірургом Луцької міської лікарні. Великою мірою в цьому завдячую відомим особистостям медичної спільноти Луцька й Волині Любомиру Потягайлу та Євгену Комарницькому.
Отже, коли виникла ідея вивчити ринок медичних послуг, ми за дуже короткий термін створили юридичну особу, розробили стратегічні плани, оцінили сильні та слабкі сторони та почали роботу.
Чим ми відрізняємося від всіх? Мені здається, що системністю. Хочу зауважити, що у багатьох комунальних медичних закладах зараз працюють потужні менеджери на керівних посадах. І усім нам не рідко доводиться працювати у кризових умовах, як комунальним, так і приватним закладам. Проте впевнений, що той, хто зумів адаптуватися під час кризи, ще краще буде працювати в «стані спокою».
Наша мережа була створена на Волині в час загальноукраїнського росту чисельності приватних медзакладів що було зумовлено певною турбулентністю у діяльності комунальних структур. А отже лікарі отримали поштовх для реалізації власних планів . Нашим завдання було дати їм те, що вони потребували, знаючи основні їхні запити.
- Цікаво, а які потреби головні у медиків? І як у «Біхелсі» змогли їх виконати?
- Головна потреба – це мати час на навчання, на відпочинок, на спілкування із рідними. А в тому режимі, в якому лікарі працюють зазвичай в усталеному порядку, маючи величезну кількість пацієнтів, відпочинок для них практично є недосяжною мрією. Отож, ми в «Біхелсі» запровадили чергову телефонну лінію, де приймаються дзвінки від наших пацієнтів, отже під час свого прийому лікар може не турбуватися про «неприйняті» дзвінки, адже всі вони спрямовуються до чергового і обслуговуються вчасно.
На сьогодні ми бачимо реальний позитивний ефект від цього нововведення, адже лікар не відволікається на розмови під час прийому пацієнтів і може повністю зосередитися на поточному візиті, що не залишається поза увагою відвідувачів.
Другою потребою, яку ми успішно «закрили» - надали лікарям можливість якісно консультувати пацієнтів онлайн. Кожен із наших лікарів протягом 6-годинного робочого часу має комфортне робоче місце в приміщенні клініки, решта часу лікар може надавати медичні консультації пацієнтам перебуваючи поза межами закладу. Більш того, ми надаємо можливість нашим лікарям консультувати своїх пацієнтів у провідних лікарів з Луцька, Тернополя, Львова, Києва та закордону в режимі онлайн.
І третій момент – ми чітко формуємо в нашому колективі сприйняття та відчуття, що коли людина працює в нашій структурі, то вона є учасником медичної мережі, адже наші філіали є у Володимирі, Ковелі, Луцьку, Любешові, Маневичах, Ратному, Старій Вижівці та у Львові. Так, під час участі наших лікарів у нарадах спрацьовує виражений ефект синергії. Якщо ми керуємося принципом синергії, наші можливості зростають, ми досягаємо кращих результатів у роботі, навчанні, будь-якій іншій діяльності. Поліпшується якість стосунків, ми отримуємо більше задоволення від спілкування, ефективніше розв'язуємо конфлікти.
- Поговорімо про послуги, яку можуть отримати у вас пацієнти.
- Напрямків діяльності мережі «Біхелсі» є декілька. Перший – ми маємо договір із НСЗУ на обслуговування пацієнтів та надаємо їм первинну медичну допомогу. Тобто, працюємо як типова поліклініка, яка проводить безоплатно прийом пацієнтів та при необхідності забезпечує певний перелік аналізів та тестів.
Хочу зауважити, що Національна служба здоров’я України – це одна з ефективних структур в нашій державі, яка працює згідно з законами ведення бізнесу. І з нею дуже легко, комфортно та зрозуміло працювати.
Другий напрямок – у нас є певний перелік медичних послуг, які ми надаємо на комерційній основі, які за бажанням пацієнт може отримати. На сьогодні ці послуги надають лікарі фахових спрямувань («вузької спеціалізації»): ревматолог, кардіолог, гастроентеролог, гінеколог, невролог, ендокринолог, дерматовенеролог , лікарі-косметологи, реабілітологи та фізичні терапевти, тощо.
Дуже активно у нас працює та розвивається Центр дерматології та косметології, у якому послуги надають фахівці-косметологи з вищою медичною освітою, що забезпечує розуміння фізіології процесів старіння, патофізіології дерматологічних захворювань, утворення пігментних плям, рубців і т.д. Саме тому ми відразу правильно розпочинаємо діагностику та лікування, що забезпечує найкоротший шлях до одужання. Ми працюємо з перевіреною, якісною професійною косметикою.
Також в співпраці з провідними лабораторіями України пропонуємо сучасну лабораторну діагностику згідно зі світовими стандартами, контроль якості європейського взірця, оперативність отримання результатів.
- Що таке для Вас медицина? Якщо говорити в ширшому понятті?
- Як на мене, то є традиційна, звична всім галузь, коли пацієнт приходить до лікаря, аби почути, що у нього все добре зі здоров’ям, або якщо не все добре, то це можна виправити, вилікувати.
Тут основні зусилля медичного персоналу варто концентрувати ближче до закінчення випадку звернення, зміцнити впевненість у правильному спільному рішенні.
А друга частина – це «медицина позитивних емоцій», тобто медицина у пологових будинках, де маємо величезні очікування позитиву, чи власне косметологія, де на «виході» присутня значна складова задоволення від отриманої послуги. Тому тут потрібно якнайкраще формувати початок візиту, налагодити швидкий довірливий контакт, а далі все буде чудово за логікою))
Тому увага персоналу до пацієнта при спілкуванні – завдання №1. Коли лікар уважно слухає пацієнта, щиро намагається йому допомогти – це теж лікує, я впевнений. Довіра пацієнта до лікаря – це завдання №2, адже довіра позитивно діє на кінцеву мету, а саме вилікувати людину.
Загалом для мене лікар – це людина з великою відповідальністю та харизмою, а як відомо у перекладі з грецької харизма – це «дар Божий».
- І наостанок нашої надзвичайно цікавої розмови хотілося б почути Ваші привітання та побажання до Дня медичного працівника.
- Мені доводилося бачити численні фотоматеріали поранень, множинних політравм в стані до надання медичної допомоги, і зважаючи на те, що був хірургом 9 років, розумію, що це зовсім не те, коли ти працюєш в операційній. А те, що роблять лікарі в надскладних умовах, описати словами просто неможливо. Це унікальна, колосальна праця! Наша перша підтримка медиків там - це не осоромити «білі халати», нашу роботу, нашу професію тут.
Всім, хто перебуває зараз на передовій, на звільнених територіях, окупованих територіях, тобто на першій найголовнішій, найважчій лінії надання медичної допомоги нашим громадянам. Це люди, які когось люблять, а хтось любить їх. Відтак хочу побажати, щоб ця взаємна любов їх оберігала, зміцнювала, мотивувала, допомогла пройти через усі випробування та змогла повернути їх додому, до тих хто на них чекає.